DERMATOLOGIA

Konsultacja dermatologiczna

Konsultacja dermatologiczna z lekarzem polega na badaniu skóry poprzez ocenie kondycji oraz kontrolę zmian, które na niej występują i jest pierwszym etapem diagnostyki oraz leczenia jej schorzeń.

Podczas wizyty zbierany jest dogłębny wywiad lekarski dotyczący zarówno problemu z którym pacjent zgłasza się do kliniki, jak i jego ogólnego stanu zdrowia. Następnie lekarz przystępuje do badania dermatologicznego czyli oglądania skóry. Dermatolog stawia wstępną diagnozę, zlecając ewentualne dodatkowe badania oraz dobiera odpowiednie leczenie. Konsultacje specjalistyczne zalecane są w przypadku każdych zmian na skórze – nawet te wyglądające pozornie niegroźnie mogą być objawem poważnej choroby, tymczasem spędzające sen z powiek wykwity mogą okazać się całkiem łagodne i szybko wyleczalne.

Po dokonaniu diagnozy, dermatolog udziela odpowiednich zaleceń lub wprowadza sugerowaną terapię.

Przed przyjściem na konsultację medyczną, warto wcześniej przygotować listę przebytych chorób, zażywanych leków i suplementów (również ziołowych) oraz alergii, a jeśli pacjent ją posiada, także dokumentację medyczną choroby i przebytych zabiegów. Należy też zastanowić się, kiedy dokładnie pojawiły się aktualne problemy ze zdrowiem i niepokojące objawy. Bardzo ważne jest również, aby podczas konsultacji lekarskiej niczego nie zatajać – należy powiedzieć lekarzowi o przebytych zabiegach, operacjach, ewentualnych używkach i problemach ze zdrowiem. Ukrycie faktów, choć mogą na pozór wydawać się nieistotne, może niezwykle istotne dla postawionej diagnozy.

do 30 min

NIE

Twarz, ciało

Zapisz się na konsultację dermatologiczną