Ginekologia estetyczna

Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu IncontiLase®

Laserowe leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu metodą IncontiLase

Co to jest IncontiLase?

IncontiLase to nowatorska, unikalna, nieinwazyjna i opatentowana terapia wysiłkowego nietrzymania moczu laserem Er:YAG. Metoda bazuje na fototermicznym napięciu i obkurczeniu okolic przedniej ściany pęcherza i cewki moczowej. Wskazaniem do leczenia tą metodą jest wysiłkowe lub mieszane nietrzymanie moczu w stopniu łagodnym i umiarkowanym. Zabieg jest efektywny, bezpieczny, a przy tym prosty do wykonania.

Na czym polega zabieg Incontilase?

Zabieg IncontiLase bazuje na inicjowanym laserowo, precyzyjnie kontrolowanym efekcie termicznym w tkankach śluzówki w obszarze przedsionka pochwy, ujścia cewki moczowej, jak również wzdłuż przedniej ściany kanału pochwy.
Używany laser to Er:YAG z opatentowanym systemem dostarczającym odpowiednie pakiety energii do śluzówki pochwy oraz bogatego w kolagen obszaru powięzi miednicy. Zainicjowany remodeling kolagenu oraz neokolageneza prowadzą do obkurczenia i ujędrnienia naświetlonych tkanek, co powoduje przywrócenie funkcji trzymania moczu.

Jakie są efekty zabiegowe?
Efektem zabiegu jest stopniowe uzyskanie kontroli nad czynnościami fizjologicznymi. Pełny efekt kształtuje się po upływie około miesiąca. Zazwyczaj wystarczający jest jeden zbieg. Jednakże w razie potrzeby możliwe jest powtórzenie zabiegu po upływie 4 tygodni.
Zabieg laserowy jest bezpieczny, bez utraty krwi, bezbolesny, nie wymaga żadnej hospitalizacji.

TAK

4-6 tyg.

ciało

Zarezerwuj wizytę u lekarza ginekologa

Według definicji WHO i ICS (Międzynarodowe Towarzystwo Kontynencji) nietrzymanie moczu to niezależny od woli wyciek moczu przez cewką moczową, który stanowi problem higieniczny i socjalny. Według WHO NTM należy na świecie do jednego z dziesięciu najpoważniejszych problemów społeczno‐zdrowotnych. Mimo że problem dotyka przedstawicieli obu płci, to znacznie częściej obserwowany jest u kobiet – dotyczy 10–15% społeczeństwa, 50% kobiet po menopauzie, oraz aż 60–80% kobiet po 80. roku życia.

W Polsce problem może dotyczyć ponad 3 milionów osób. Objawy wysiłkowego nietrzymania moczu (WNM) w większości przypadków występują po porodzie, ale co trzecia kobieta powyżej 18 roku życia zaobserwowała u siebie objawy WNM w ciągu ostatniego roku. Już od 25 roku życia organizm powoli zaczyna tracić zdolności do odtwarzania naturalnego kolagenu, co w konsekwencji powoduje powolne rozszerzanie się ścian pochwy, a także pojawienie się pierwszych objawów nietrzymania moczu. Objawy powodują duży dyskomfort, depresję, alienację z życia społecznego i ograniczenie kontaktów towarzyskich. Poczucie wstydu sprawia, że większość pacjentów ukrywa objawy choroby – nawet przed lekarzem. Duża liczba pacjentek nie wie, że WNM można i powinno się leczyć – brak terapii lub niewłaściwe leczenie powodują pojawienie się wielu powikłań, np. nawracającego zapalenia pęcherza moczowego. Niestety, mimo że bez terapii choroba postępuje, to czas od pojawienia się pierwszych objawów klinicznych do rozpoczęcia leczenia sięga kilku lat. Nietrzymanie moczu w większości przypadków spowodowane jest osłabieniem mięśni dna miednicy, co w konsekwencji przy śmiechu, kaszlu, wysiłku fizycznym, takim jak podnoszenie przedmiotów, uprawianie sportu, np. bieganie, powoduje mimowolny wyciek moczu. Główne przyczyny to: okres ciąży (problem może dotyczyć aż 30% kobiet w ciąży), poród, menopauza, nadwaga.

ciąża, karmienie piersią
nowotwory
uszkodzenia naskórka w okolicy zabiegowej
infekcje okolic intymnych

Wymagane jest odbycie konsultacji ginekologicznej, podczas której specjalista zakwalifikuje pacjenta do zabiegu.

Brak szczególnych zaleceń przed zabiegiem.

Zabiegi są bezbolesne – nie wymagają znieczulenia, interwencji chirurgicznej, charakteryzują się wysokim bezpieczeństwem, krótkim czasem trwania. Nie wymagają specjalnych przygotowań do zabiegu – wskazane są: konsultacja ginekologiczna, aktualne badanie cytologiczne, posiew ze ścian pochwy, wymaz z kanału szyjki macicy w kierunku obecności Chlamydia, Mycoplasma, a także badanie USG dopochwowe. Lekarz wspólnie z pacjentką wypełnia kwestionariusze kwalifikująceh FSFI, PISQ‐12, ICIQ‐UI i kwalifikuje ją do zabiegu. Sam zabieg wykonywany jest w specjalistycznym gabinecie na fotelu ginekologicznym i polega na umieszczeniu w pochwie bez konieczności znieczulania miejscowego końcówki Lasera FOTONA podobnej do głowicy używanej w trakcie badania USG dopochwowego na czas około 30 minut. Po zakończeniu bezbolesnego zabiegu pacjentka może wrócić do codziennych czynności, bez konieczności zmiany trybu życia.

Tę rewolucyjną metodę wykorzystuje do tej pory kilku lekarzy na świecie. W Polsce tym zabiegom można się poddać w Revival Clinic.

Zabieg wykonywany jest przy pomocy lasera Fotona.

Metoda jest minimalnie inwazyjna i nieablacyjna. Zabieg obkurczania pochwy jest możliwy poprawienia elastyczności pochwy wykorzystuje się działanie lasera Er:YAG, które opiera się na specyficznej interakcji między laserem a błoną śluzową tkanki.

Ściśle kontrolowana energia lasera Fotona dostarczana do kanału pochwy oraz do obszaru wejścia do pochwy powoduje ogrzanie tkanki i kolagenu w niej zawartego. Podgrzanie struktur kolagenowych powoduje zaś ich natychmiastowe skurczenie się, co sprawia, że włókna robią się krótsze i grubsze. Rozpoczyna się proces remodelingu kolagenu, a pod koniec tych właśnie procesów wyleczona tkanka wzbogaca się o nowy kolagen, staje się młodsza napięta i bardziej elastyczna, co tym samym oznacza ograniczenie jej ponownego rozszerzenia się oraz niwelowanie skutków zespołu rozluźnienia mięśni dna macicy.

Należy się stosować do zaleceń wydanych przez lekarza

Po zabiegu pacjentka może wrócić do codziennych obowiązków. Istnieje ewentualność wystąpienia przesięku surowiczego, z tego względu zaleca się stosowanie podpasek do momentu, aż przesięk nie ustąpi. Po zabiegu zalecana jest wstrzemięźliwość seksualna przez okres ok. 1 miesiąca.

Zabieg 1 zabieg 2 zabiegi
Leczenie wysiłkowego nietrzymania moczu 3000 PLN     1700 PLN Opcjonalnie dopłata 1000 PLN
Rewitalizacja pochwy Incontilase 3000 PLN      1700 PLN Opcjonalnie dopłata 1000 PLN
Laserowa rewitalizacja pochwy + wysiłkowe nietrzymanie moczu 6000 PLN     2500 PLN Opcjonalnie dopłata 1000 zł