MEDYCYNA ESTETYCZNA

Leczenie nadpotliwości dłoni i stóp toksyną botulinową

Koniec z uciążliwym potem i nieprzyjemnym zapachem

Nadmierne pocenie, zwane inaczej nadpotliwością, stanowi poważny problem kosmetyczny, wyraźnie zmniejsza jakość życia dotkniętych nią pacjentów. Choroba ta występuje z jednakową częstotliwością zarówno u mężczyzn, jak i u kobiet. Może pojawiać się w każdym wieku, najczęściej dotyczy osób od 25 do 65 roku.
Nadmierne pocenie związane jest z miejscową lub uogólnioną nadczynnością gruczołów ekrynowych. Wyróżniamy nadpotliwość o charakterze ogniskowym- zlokalizowanym, oraz uogólnionym.

Nadpotliwość ogniskowa, czas trwania choroby przekracza okres 6 miesięcy, nie można ustalić przyczyny choroby, mogą występować objawy takie jak: obustronna i symetryczna obecność nadpotliwości, występowanie co najmniej jednego epizodu nadmiernego pocenia się w ciągu tygodnia, pojawienie się pierwszych objawów choroby przed 25 r.ż., ujemny wpływ na aktywność pacjenta, rodzinne występowanie choroby, niewystępowanie choroby podczas snu.

Nadpotliwość uogólniona, dotyczy całego ciała, zwykle jest następstwem współistniejących chorób: infekcje, choroby nowotworowe, gruźlica, zaburzenia endokrynologiczne (cukrzyca, choroby przysadki, nadczynność tarczycy, menopauza), zaburzenia ośrodkowego lub obwodowego układu nerwowego takie jak Choroba Parkinsona, uszkodzenia nerwów obwodowych rdzenia kręgowego, zaburzenia krążenia w obrębie kończyn. Ustępuje zazwyczaj po wyleczeniu choroby podstawowej.

Przyczyny pierwotnej nadmiernej potliwości:
-stres emocjonalny, zażywane leki np. przeciwdepresyjne, kawa, herbata, napoje gazowane, czekolada, ostre przyprawy, bez uchwytnej przyczyny

W Revival Clinic oferujemy jedną z najskuteczniejszych metod redukcji nadpotliwości poprzez ostrzykiwanie wskazanych obszarów toksyną botulinową

Tak

6 mies.

Pachy, dłonie, stopy

Zarezerwuj zabieg u lekarza medycyny estetycznej

Zapisz się
Revival Clinic

Nadmierna potliwość pach, dłoni, stóp

Głównym wskazaniem do leczenia botoksem jest pocenie się w stopniu powodującym zaburzenie codziennego funkcjonowania osób dotkniętych problemem nadpotliwości pach. Bardzo często u pacjentów początkowo pojawia się dyskomfort i frustracja, chociażby z powodu konieczności coraz częstszego przebierania odzieży. Nieprzyjemny zapach, zmiana odzieży, czy wstyd będący następstwem potliwości w konsekwencji prowadzi do narastającej izolacji społecznej i coraz mniejszej efektywności w wykonywaniu czynności zawodowych. Nadmierna potliwość niestety jest schorzeniem o dodatnim sprzężeniu zwrotnym. Oznacza to, że wystąpienie pierwszych, już uciążliwych objawów wyzwala reakcję psychiczną powodującą ich spotęgowanie przekładające się na obniżenie wskaźnika jakości życia.

• schorzenia neurologiczne
  • ciąża
  • okres karmienia piersią
  • zmiany chorobowe ropne, bakteryjne, grzybicze w części ciała na których będzie wykonywany zabieg.

Podczas prowadzonej przez lekarza konsultacji z pacjentem, jego pierwszym zadaniem jest zebranie szczegółowego wywiadu odnośnie osoby zainteresowanej zabiegiem.

Botoks wykorzystuje się w medycynie od ponad 20 lat i przynosi on bardzo dobre rezultaty nie tylko w odmładzaniu twarzy, lecz także leczeniu nadpotliwości. Preparat ten wstrzykuje się cienką igłą pod skórę, nie przynosząc pacjentowi praktycznie żadnego bólu.

Przed zabiegiem skóra jest znieczulana preparatem EMLA. Sam zabieg trwa około 30 minut.

Botox- leczenie nadpotliwości miejscowej
Obecnie w leczeniu miejscowej nadpotliwosći stóp, pach i dłoni wykorzystuje się metodę iniekcji toksyny botulinowej, która działa przeciwskurczowo, hamuje wydzielanie acetylocholiny w synapsach nerwowo-mięśniowych i we włóknach nerwów współczulnych, hamuje produkcję potu na okres od 4 do 13 miesięcy (po tym okresie należy zabieg powtórzyć)
Efekty kuracji widać już po dwóch, trzech dniach. Botox wstrzyknięty w miejsca o nadmiernej potliwości ma za zadanie zatrzymanie czynności potowych.

Korzyści wynikające z leczenia nadpotliwości pach botoksem:

• likwidacja przykrych skutków nadmiernej potliwości;
  • poprawa pewności siebie;
  • niska bolesność zabiegu;
  • minimalne ryzyko powikłań;
  • mała inwazyjność zabiegu, po którym od razu można wrócić do swoich codziennych czynności;
  • skuteczna metoda wykazująca efekty utrzymujące się nawet do 12-stu miesięcy.

Zaraz po zabiegu może wystąpić zaczerwienienie skóry, kilka godzin po zabiegu może utrzymywać się bolesność w miejscu poddanym zabiegowi. Zdarza się również wzrost temperatury, bóle mięśniowe, typowe objawy grypy które ustąpią w przeciągu kilku dni. Świąd, pieczenie ustępujące po około tygodniu.

W celu uniknięcia skrócenia czasu działania i osłabienia skuteczności preparatu odradza się korzystania z solarium oraz sauny. Zaleca się by ograniczyć to korzystanie przez najbliższe kilka tygodni od dnia wykonanego zabiegu. Ponadto nie należy stosować zabiegów laserowych, czy wykorzystujących fale radiowe. Wskazane jest również aby obszary poddane leczeniu przez kilka dni traktować ze zwiększoną delikatnością, unikając ich ugniatania i rozmasowywania. Ważna jest także modyfikacja diety, zwłaszcza w początkowej fazie rekonwalescencji. W celu zwiększenia efektywności leczenia warto ograniczyć spożycie alkoholu, kawy oraz potraw zawierających ostre przyprawy, ponieważ substancje zawarte w tych produktach zwiększają aktywność układu współczulnego, a co się z tym wiąże- ilość wytwarzanego potu.

Obszar Cena
Pachy od 1600 PLN