Mezoterapia iniekcyjna

Czym jest mezoterapia iniekcyjna?

Jest to niechirurgiczny zabieg wykorzystywany od lat w medycynie estetycznej służący do poprawy wyglądu skóry. Jego głównym celem jest odżywienie skóry za pomocą małych dawek substancji leczniczych (dostosowanych do indywidualnych potrzeb pacjenta) aplikowanych przy pomocy licznych iniekcji.  Mezoterapia iniekcyjna jest metodą niezwykle popularną ze względu na szybko pojawiające się widoczne efekty rewitalizacyjne, co wpływa na doskonałe samopoczucie oraz zadowolenie pacjentów. Mezoterapia iniekcyjna jest metodą w pełni naturalną, dającą długotrwałe rezultaty. Dzięki temu zabiegowi można w łatwy sposób skorygować drobne zmarszczki, przywrócić skórze gładkość i witalność oraz poprawić jej kondycję i wygląd.

Jakie preparaty mogą być stosowanie w mezoterapii iniekcyjnej?

W zależności od potrzeb w Revival Clinic wykorzystujemy do tego zabiegu następujące preparaty:

• osocze bogatopłytkowe Regeneris
  • krzemionka organiczna
  • preparat Cytocare S-line (zawiera kwas hialuronowy i antyoksydanty)
  • Teosyal Redensity I 3 ml i 1 ml (zawiera nieusieciowany kwas hialuronowy oraz kompleks odnawiający skórę: 8 aminokwasów, 3 antyoksydanty, 2 minerały 1 witamina, a także środek znieczulający lidokainę);
  • Teosyal Redensity II 1 ml (zawiera nieusieciowany kwas hialuronowy oraz kompleks odnawiający skórę: 8 aminokwasów, 3 antyoksydanty, 2 minerały 1 witamina, a także środek znieczulający lidokainę) – szczególnie polecany w redukcji zmęczenia okolicy oczu i cieni pod oczami.

Jakie jest zastosowanie mezoterapii iniekcyjnej?

Zabieg ten jest szczególnie polecany dla osób, które zmagają się z następującymi problemami:

• wypadanie włosów;
    • wiotka, pozbawiona blasku i elastyczności skóra;

zmarszczki (profilaktyka przeciwstarzeniowa);

• cellulit;
  • rozstępy i blizny;
  • przebarwienia.

Jak przedstawia się schemat terapii?
Preparaty podawane w głąb skóry z czasem ulegają wchłonięciu. Dla uzyskania optymalnego efektu należy wykonać około trzech zabiegów w odstępach 3-4 tygodniowych. Regularne zabiegi uzupełniające pozwolą utrwalić żądany stopień korekcji. Cykl zabiegów można powtórzyć po 6 miesiącach.

Jakie są przeciwwskazania do wykonania mezoterapii iniekcyjnej?
Do głównych przeciwwskazań uniemożliwiających wykonanie tego zabiegu zaliczamy:

• ciąża, karmienie piersią;
  • skłonność do powstawania blizn przerostowych;
  • występowanie stanów zapalnych lub infekcji skóry (trądzik, opryszczka) w miejscu lub okolicy wykonywania zabiegu;
  • stwierdzoną nadwrażliwość na jeden ze składników używanego preparatu;
  • choroby nowotworowe.

Uwaga! Odstęp czasowy między zabiegiem, a innymi metodami odmładzania skóry (toksyna botulinowa – Botox, laseroterapia, peeling chemiczny, mikrodermabrazja) powinien wynosić minimum 3 tygodnie, niezbędny okres czasowy między zabiegami ustala lekarz.

Środki ostrożności:

• U pacjentów z występującymi obecnie lub w przeszłości chorobami autoimmunologicznymi, decyzję o wykonaniu zabiegu lekarz podejmuje indywidualnie, w zależności od rodzaju schorzenia i zastosowanego leczenia. Wskazane jest wówczas zachowanie szczególnej ostrożności (np. dwukrotny test skórny). W przypadku chorób postępujących, należy zrezygnować z zabiegu.
  • U pacjentów cierpiących w przeszłości na infekcje paciorkowcowe (nawracające anginy, ostre reumatoidalne zapalenie stawów) przed zabiegiem należy wykonać dwukrotny test skórny. W przypadku ostrego reumatoidalnego zapalenia stawów z objawami sercowymi, zrezygnować z zabiegu.
  • Na tydzień przed zabiegiem pacjent powinien unikać przyjmowania aspiryny i witaminy C.

Jakich zaleceń należy przestrzegać przed i po zabiegu?

• Przez dwa tygodnie po zabiegu stosować krem przeciwsłoneczny typu sun blocker (50 SPF – w przypadku wykonywania zabiegu na wiosnę lub w lato)
  • Przez 12 godzin po iniekcji nie nakładać makijażu
  • Po leczeniu przez dwa tygodnie unikać silnego nasłonecznienia (solarium, promieniowanie UV), nagrzewania (sauna) i skrajnie niskie temperatury.

Czy mogą wystąpić działania niepożądane?
Tak, istnieje ryzyko wystąpienia powikłań pozabiegowych, do których można zaliczyć:

• zaczerwienienie, rumień
  • obrzęk;
  • zasinienie skóry;
  • ból i nadwrażliwość w miejscu korekcji – objawy te znikają w przeciągu 72 godzin;
  • krwiaki;
  • świąd w przypadku skóry wrażliwej;
  • stwardnienia lub guzki;
  • przebarwienia lub odbarwienia skóry w miejscu korekcji;
  • niska skuteczność zabiegu;
  • literatura odnotowuje rzadkie przypadki martwicy w okolicach gładziny czołowej, wrzodów, ziarniaków.

W przypadku wystąpienia działań niepożądanych należy niezwłocznie poinformować o tym lekarza.