Pękające pięty

Problem pękających pięt jest bardzo powszechny i nie jest to jedynie problem estetyczny. Głębokie pęknięcia mogą boleć oraz utrudniać codziennie funkcjonowanie. Powodują one także zwiększone ryzyko zakażeń. Nadmiernie zrogowaciała oraz sucha skóra pięt łatwo pęka pod wpływem ucisku. Są to tzw. pęknięcia suche.

Przyczyny powstawania:
Jest wiele czynników mających wpływ na powstawanie tego defektu. Są to m.in.:

• predyspozycje genetyczne
  • deformacje kostne
  • źle dobrane obuwie (twarda podeszwa)
  • otyłość
  • skarpetki z syntetycznych materiałów
  • zła pielęgnacja domowa
  • intensywne usuwanie zrogowaceń
  • choroby przewlekłe

Leczenie:

Podczas zabiegu zrogowacenia zostają bezboleśnie usunięte. Zostaje nałożony specjalistyczny opatrunek z odciążeniem w celu umożliwienia zasklepienia pęknięć. Nie warto zwlekać z wizytą. Im szybciej zostanie wykonany zabieg, tym krótszy będzie czas terapii.

Podolog radzi:
Należy dbać o odpowiedni poziom nawilżenia skóry stóp. Stosować dobrej jakości kremy, nosić odpowiednie obuwie, bawełniane skarpetki. Inną odmianą pęknięć są pęknięcia wilgotne powstające na skutek maceracji naskórka po długotrwałym kontakcie z wodą. Często dotyczą stóp z nadmierną potliwością. Jest to łatwa droga do zakażenia. Zaleca się stosować talk w przestrzeniach międzypalcowych oraz dbać o higienę stóp.