LARYNGOLOGIA

Laserowe leczenie Chrapania Nightlase

Lepszy sen dla Ciebie i Twojego partnera. Jak leczyć chrapanie?

Chrapanie przyczyny:

Do chrapania dochodzi, gdy następuje wibracja podniebienia miękkiego (zarówno podczas wdechu, jak i wydechu). Groźniejszą odmianą jest zapadanie się podniebienia miękkiego lub języka, które hamują swobodny przepływ powietrza. Taka sytuacja prowadzi do powstania bezdechu sennego.

Chrapanie leczenie:

W Revival Clinic wykonujemy bezinwazyjne laserowe leczenie bezdechu sennego i chrapania metodą NightLase™

NightLase to szybka i bezinwazyjna metoda podnosząca jakość snu pacjenta. Zabieg NightLase, dzięki zastosowaniu promieniowania lasera Er:YAG Fotona o delikatnym, powierzchownym działaniu, zmniejsza występowanie bezdechów, przerwy w oddychaniu oraz amplitudę chrapania.

Rezultaty zabiegowe zostały ocenione na podstawie ankiet pacjenta, a także badań przeprowadzonych przy użyciu polisomnografii (Klinika Uniwersytecka Golnik, Słowenia). U wszystkich pacjentów poddanych terapii stwierdzono poprawę już po pierwszym zabiegu. U większości pacjentów drugi zabieg dał doskonałe lub bardzo dobre rezultaty, u około 20% stwierdzono dobry rezultat. Rezultat zabiegów utrzymuje się przez okres do jednego roku. W przypadku stwierdzenia nawrotów chrapania należy przeprowadzić kolejną sesję zabiegową.

Poniżej przedstawiamy efekty leczenia przesłane przez jednego z naszych Pacjentów w postaci nagrania dźwiękowego

Przed leczeniem chrapania

Po leczeniu chrapania w Revival Clinic

leczenie bezdechu warszawa laserowe leczenie chrapania warszawa

Od 600 zł

NIE

4-6 tyg.

Gardło

Zarezerwuj wizytę u laryngologa

Najczęstsze pytania naszych Pacjentów

• chrapanie
  • bezdech senny
  • ograniczenia przepływu powietrza w gardle

• Zaburzenia krzepnięcia krwi, stosowanie leków zmniejszających krzepliwość krwi,
  • Padaczka,
  • Choroba nowotworowa,
  • Rozrusznik serca,
  • Opryszczka,
  • Zakażenia wirusowe: HIV, WZW,
  • Czynne choroby autoimmunologiczne (np. toczeń układowy, twardzina),
  • Ciąża,
  • Karmienie piersią

Przygotowanie do zabiegu laserowego leczenia chrapania

Przed pierwszym zabiegiem przez przynajmniej godzinę nie należy spożywać żadnych pokarmów. Wymagane jest odbycie konsultacji laryngologicznej, podczas której specjalista zakwalifikuje pacjenta do zabiegu na podstawie badania laryngologicznego wykluczającego zmiany obturacyjne gardła środkowego oraz nosogardła. W dniu zabiegu należy być w pełni zdrowym w obrębie nosa oraz gardła.

Laserowe leczenie chrapania - Opis zabiegu

Zabieg leczniczy polega na skierowaniu wiązki lasera na tkanki gardła, aby w mechanizmie tworzenia podśluzówkowych mikroblizn doprowadzić do ich ustabilizowania. Zabieg jest niebolesny, mało inwazyjny i bezpieczny.

Procedura zabiegowa jest bezbolesna, jednak jeśli to koniecznie, pacjenci bardzo podatni na odczuwanie bólu są znieczulani miejscowo.

Wymagane jest wykonanie serii 3 zabiegów, aby uzyskać pożądany efekt. Pierwszy zabieg może być wykonany na pierwszej wizycie po kwalifikacji pacjenta do zabiegu. Drugi odbywa się po 2 tygodniach od pierwszego, a trzeci po 4 tygodniach od drugiego zabiegu. Czas leczenia, uwzględniający odpowiednią częstotliwość wykonywanych zabiegów, to 1,5 miesiąca.

Zazwyczaj wystarczy odbyć 1 sesję składającą się z 3 zabiegów, aby całkowicie zniwelować problem chrapania. Jednak zdarzają się przypadki, gdy zabiegi należy powtórzyć. Robi się to zazwyczaj po upływie 6 miesięcy od pierwszej terapii.

Laserowe leczenie chrapania - Zastosowana technologia

Bezinwazyjne leczenie chrapania – NightLase™  to szybka i bezinwazyjna metoda podnosząca jakość snu pacjenta. Zabieg NightLase, dzięki zastosowaniu promieniowania lasera Er:YAG Fotona o delikatnym, powierzchownym działaniu, zmniejsza występowanie bezdechów oraz amplitudę chrapania.

Do zabiegu nie jest wymagane żadne znieczulenie. W czasie zabiegów NightLase światło lasera
podgrzewa tkankę, powodując kontrakcję kolagenu, a co za tym idzie usztywnienie tkanki. To z kolei ma wpływ na złagodzenie wibracji miękkich części podniebienia wraz z języczkiem oraz zmniejszenie występowania bezdechów.
Pełna procedura zabiegowa składa się z trzech odrębnych zabiegów wykonywanych w czasie 6 tygodni. Na pojedynczy zabieg składa się faza wstępna oraz finalna.

Przez kilka dni po wykonaniu zabiegu pacjent może odczuwać ból w obrębie gardła przypominający ból anginowy. Należy jednak pamiętać, iż każdy pacjent jest inny i stopień odczuwania bólu jest zależny od jego indywidualnych predyspozycji.

W większości przypadków natychmiast po zabiegu można wrócić do swoich codziennych zajęć.

Czy istnieje ryzyko wystąpienia powikłań?

Istnieje, jednak jest ono znikome. Po zabiegu może dojść do infekcji gardła, zaburzeń barwy głosu czy też niewydolności podniebienno-gardłowej. Po zabiegu podniebienie może zmienić kolor na szarobrązowe, a także mieć nierówną strukturę.

Minimalny okres między zabiegami

2 tygodnie

Cena laserowego leczenia chrapania

Zabieg Cena za 1 zabieg Cena za Pakiet 3 zabiegów
laserowego leczenia chrapania 700 PLN 1800 PLN

Konsultacja lekarska jest wliczona w cenę zabiegu w sytuacji, gdy zabieg zostanie wykonany tego samego dnia, a jego cena  przekroczy 500 zł.