PROKTOLOGIA

Chirurgiczne leczenie hemoroidów

Choroba hemoroidalna polega na stanach zapalnych guzków krwawniczych, które powiększają się, nadmiernie wypełniają się krwią i nie opróżniają się do końca. Objawami choroby hemoroidalnej jest świąd, krew pojawiająca się przy oddawaniu stolca, uczucie niecałkowitego wypróżnienia, a także ból i wypadanie żylaków (w kolejnych stadiach rozwoju schorzenia).

Operacja usunięcia hemoroidów (hemoroidektomia) jest wskazana, gdy pacjent ma duże, wystające poza odbyt hemoroidy, przewlekłe objawy choroby hemoroidalnej albo hemoroidy wewnętrzne, które powracają pomimo mniej inwazyjnego niż zabieg chirurgiczny leczenia.

Chirurgiczne usuwanie hemoroidów to jedna z najczęściej stosowanych metod w leczeniu tego typu zmian. Polega ona na wycięciu zmian oraz na podwiązaniu naczyń, które doprowadzają do niej krew. Zabieg ten jest przeprowadzany w znieczuleniu miejscowym i może trwać ok. 30 minut. Po zabiegu pacjent może odczuwać ból w obszarze miejsca zabiegowego, a także może pojawić się delikatne krwawienie. Okres rekonwalescencji po tym rodzaju leczenia hemoroidów wynosi 7–14 dni.

Zabieg wykonywany po konsultacji lekarskiej

1300 zł

TAK

Ciało

Zapisz się na konsultację, zarezerwuj online.

Choroba hemoroidalna obejmuje dwa typy hemoroidów, zróżnicowanych pod względem ich występowania. Zmiany hemoroidalne dzielimy zatem na zewnętrzne i wewnętrzne. Ich rodzaj różnicujemy na podstawie ich położenia w stosunku do linii grzebieniastej (wewnętrzne – powyżej linii, zewnętrzne – poniżej).

Hemoroidy wewnętrzne klasyfikujemy na podstawie skali stopniowej, określonej na podstawie stopnia wypadania hemoroidów z odbytu:

• Stopień I – hemoroidy niewypadające, są to powiększone naczynia krwionośne
  • Stopień II – hemoroidy wypadające podczas parcia, cofają się samoistnie
  • Stopień III – hemoroidy wypadające podczas parcia, odprowadzalne
  • Stopień IV – hemoroidy pozostające na zewnątrz, nieoprowadzalne

Istnieje możliwość, iż u niektórych osób objawy choroby hemoroidalnej dotyczą obu typów hemoroidów występujących jednocześnie.

Jak rozpoznajemy hemoroidy?
Podstawą rozpoznania hemoroidów jest badanie przedmiotowe. Ocena wzrokowa pozwala na uwidocznienie zmian hemoroidalnych znajdujących się na zewnątrz odbytu lub takich, które zaczęły wypadać poza jego obręb. W celu wykluczenia innych chorób zlokalizowanych w okolicy odbytu wymagane jest przeprowadzenie badania per rectum.

Uwidocznienie hemoroidów wewnętrznych jest możliwe za pomocą badania anoskopowego. Jest to badanie wykonywane za pomocą sztywnego wziernika, umożliwiające zbadanie kanału odbytu i końcowego odcinka odbytnicy.

Wybór metody leczenia choroby hemoroidalnej jest uzależniony od stopnia powiększenia guzków, a także od poziomu towarzyszących hemoroidom dolegliwości oraz wieku pacjenta.

Ciąża
Cukrzyca
Rozrusznik serca
Choroby serca
Choroby wątroby
Zaburzenia krzepnięcia
Epilepsja
Stany zapalne skóry ( bakteryjne, wirusowe i grzybicy )
Choroby nowotworowe
Aktywne zmiany wirusowe lub bakteryjne na skórze
Stosowanie niektórych leków:
Leków obniżających krzepliwość krwi; antykoagulanty np.aspiryny

Przed każdym zaplanowanym zabiegiem pacjenci w naszej klinice muszą odbyć wizytę konsultacyjną, podczas której lekarz diagnozuje rodzaj zmiany i proponuje indywidualną metodę leczenia. Podczas konsultacji nasi specjaliści przeprowadzają z pacjentem szczegółowy wywiad lekarski i omawiają wszystkie metody leczenia, które można zastosować u danej osoby, uwzględniając przede wszystkim komfort i bezpieczeństwo naszych pacjentów. Lekarz podczas wizyty może przeprowadzić wstępne badanie rektoskopowe, które umożliwi mu dokładne przebadanie zmiany. Przed wykonaniem badania każdy pacjent musi mieć wykonaną lewatywę. Dokładne oczyszczenie jelit umożliwia naszym specjalistom szczegółowe zbadanie obszaru objętego zmianami chorobowymi. Zaleca się również, aby pacjenci w dniu wykonania zabiegu pozostawali na czczo.

W hemoroidektomii tradycyjnej chirurg usuwa odpowiednie naczynia krwionośne i zamyka nacięcie ciągłym, wchłanialnym szwem. Zabieg usunięcia hemoroidów pozwala wyleczyć 95% przypadków choroby hemoroidalnej. Rzadko prowadzi do powikłań, ale jest dość bolesny dlatego wymaga znieczulenia i zażywania środków przeciwbólowych po operacji.

Nie można zagwarantować całkowitego wyleczenia hemoroidów.
Choroba hemoroidalna może ujawnić się po pewnym czasie na innych, obecnie zdrowych hemoroidach, które spełniają swoje określone funkcje. Ponowne pojawienie się chorobowo zmienionych hemoroidów w dużym stopniu zależne jest od takich czynników jak, tryb życia, genetyczne predyspozycje, dieta itp.

W hemoroidektomii tradycyjnej chirurg robi okrężne nacięcie wokół hemoroidu, usuwa odpowiednie naczynia krwionośne i zamyka nacięcie ciągłym, wchłanialnym szwem.

Należy stosować się do zaleceń wydawanych przez lekarza

Często wymagane jest zażywanie środków przeciwbólowych po zabiegu.  Zwykle trzeba przyjmować suplementy błonnika albo środki przeczyszczające, aby zapobiegać zaparciom, do których przyczyniają się ból pooperacyjny, obawa przed bólem podczas defekacji i efekty uboczne środków znieczulających. Powrót pacjenta do pracy jest zwykle możliwy po siedmiu-dziesięciu dniach.

Chirurgiczne leczenie hemoroidów 1400 PLN

Konsultacja lekarska jest wliczona w cenę zabiegu w sytuacji, gdy zabieg zostanie wykonany tego samego dnia, a jego cena  przekroczy 500 zł.